Kategóriák


Szűkítés



Minden Címke (2)


RSS Feed – Full
RSS Feed – Filtered

Új ügyvezető az Adecco Magyarország élén, Stefano Longo személyében

  • 2016.09.21.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Budapest, Magyarország: A világ vezető HR szolgáltatójaként működő Adecco, bejelentette Stefano Longo kinevezését, a magyarországi Adecco élére, mint Ügyvezető Igazgató. Sefano Longo 2016. augusztus 23-án kezdte el tevékenységét új pozíciójában.

 

Stefano Longo, olasz nemzetiségű, 1998-ban csatlakozott az Adecco Csoporthoz és karrierje során többféle pozícióban tevékenykedett, melyek során különböző területekért volt felelős az Adecco Csoportnál.

 

Nemzetközi karriere 2003-ban indult a cégnél, főképp Közép- és Kelet-Európában tevékenykedett Ügyvezető Igazgatóként előbb Ausztriában, Csehországban, később pedig Bulgáriában, majd Kelet-európai Operációs Igazgatói pozícióban dolgozott.

Magyarországgal először 2008-ban került kapcsolatba, amikor az ország a régiós felelősségi körébe tartozott. Az elmúlt 3 évben a Global IT szervezet tagjaként, Stefano felelt az Adecco Csoport CRM rendszerének fejlesztéséért, mely 20 országban került bevezetésre, több ezer kolléga számára.

 

„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy Ügyvezető Igazgatói kinevezést kaptam az Adecco Kft-nél és alig várom a közös munkát az elhivatott magyar kollégákkal, ebben a gyönyörű országban. A lehetőségekkel teli gazdasági és munkaerőpiaci környezet az Adecco további növekedésének záloga, miközben magunk is próbáljuk ügyfeleink és jelöltjeink igényeit szem előtt tartva alakítani, innovatív megoldásokkal kibővíteni szolgáltatásunkat. Köszönhetően a kollégák tudásának, tapasztalatának és a csapatszellemnek, biztos vagyok benne, hogy ezek a lehetőségek és adottságok elő fogják segíteni azt, hogy az Adecco vezető szerepét tovább erősítsük az országban.”

 

 

 
Stefano Longo appointed as Country Manager of Adecco Hungary

 

Budapest, Hungary: Adecco Group, the world’s leading provider of Human Resources solutions, announced the appointment of Stefano Longo as Adecco Hungary Country Manager. Stefano Longo took up his position on August 23, 2016.

 

Stefano Longo, Italian nationality, joined the Adecco Group in 1998 as Branch Manager and his career has being progressing through various positions in the Adecco Group.

Since year 2003 he developed his career at international level mainly in Central and Eastern Europe being Country Manager in Austria, Czech Republic and Bulgaria, while he was responsible for the Operations in different sub-regions of Eastern Europe.

His first interaction with Hungary was in 2008 as at that time Hungary was included in his area of responsibility.

 

In the last 3 years Stefano was part of Global IT organization, being responsible for the development of the Adecco Group CRM, successfully implemented in different countries and adopted by thousands of colleagues.

 

Stefano Longo commented: “I am honoured to be appointed as Country Manager of Adecco Hungary, and I’m looking forward to working with the passionate team Adecco has in this beautiful country.

The Hungarian challenging economic and labour environment offers the great chance to Adecco to grow providing innovative solutions to our clients and candidates. Thanks to the colleagues’ skills and team spirit, I’m sure we will be able to take advantage of these opportunities in order to strengthen Adecco’s leadership position in the country.

 


A fiatalok munkanélküliségének leküzdése a cél

  • 2016.03.25.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Az Adecco idén, immár negyedik alkalommal rendezte meg “Street Day” névre hallgató programját, melynek célja, hogy világszerte több millió álláskereső munkához jutását segítsék.

 

2016. március 18. Zürich: Az Adecco, a világvezető vezető HR szolgáltatója, megrendezte a negyedik „Street Day” névre hallgató programját, hogy segítsen az álláskeresőknek a legjobb munkalehetőségek megismerésében, azok pályázásában. 53 országban, 6 kontinensen, több mint 6.700 Adecco-s szakértő osztotta meg tapasztalatait és tanácsait közel, összesen 3.500 kitelepülés, nyíltnap, workshop és tréning keretein belül. A program 2013-as indulása óta a Street Day nevű kezdeményezéssel több, mint 3 millió embert sikerült elérni.

 

Globálisan 13% a munkanélküliségi ráta, ami még mindig riasztó adatnak számít, egyúttal sajnálatos tény, hogy ez az érték egyes országokban, régiókba még magasabb; az USA-ban 15%, Európában 22%, a Közel Keleten és Észak-Afrikában pedig 30% körül mozog.

 

Az Adecco a Way to WorkTM program keretein belül március 17-én, immár negyedik alkalommal került megrendezésre a Street Day nevű esemény, ahol a cég bizonyította elkötelezettségét a munkanélküliség leküzdésében. 53 országban, mintegy 670 város iskoláiban és közterein jelentek meg, hogy tanácsadással segítség a munkanélküliség elleni küzdelmet. Közel 3.500 karrier tanácsadás és szeminárium került megrendezésre, ami során az Adecco szakértők olyan kulcsfontosságú témákról beszéltek az álláskeresőkkel, mint az ideális karrierpálya, a jó önéletrajz vagy a hasznos interjú technikák. A Street Day programon ezen kívül lehetőség nyílt próbainterjúkon való részvételre és a közösségi oldalakon lévő “énmárka“ kiépítésének megtanulására a hatékonyabb online álláskeresés érdekében.

 

Az Adecco Kft. Ügyvezető Igazgatója, Vég Ottó így nyilatkozott a március 17-i rendezvényről: „Nem egyszerű feladat a munkanélküliség elleni harc, különösen a fiatalok munkanélkülisége riasztó, ami egyértelműen közös fellépést követel. A mai fiatalok jövője a mi jövőnk, ezáltal a mi érdekünk, hogy segítsünk nekik.

Hazánkban a fővároson kívül hat vidéki városban is szerveztünk eseményeket a Street Day keretében. Büszke vagyok arra, hogy Magyarországon is évről-évre több városban vagyunk jelen és egyre több fiatalt érünk el és tudunk nekik az álláskereséshez segítő kezet nyújtani. Az iskolai megjelenéseken, workshopok-on, irodai nyílt napokon túl, idén először, több köztéren is megtalálhatók voltak szakértőink és bár a Street Day csak egy napos volt, több mint 300 fiatalt értünk el programjainkkal.

 

A Way to Work program a Street Day után sem ér véget. A motivált és vezetői ambíciókkal rendelkező fiatalokat várjuk a Ceo1Month programunkba, mely keretében a legjobb jelentkező egy hónapot dolgozhat, közvetlenül az ügyvezetőnk mentorálása mellett. Sőt, az egyes országok legjobbjai megpályázhatják a program legnagyobb kihívását, hogy az Adecco Group CEO-ja mellett dolgozhasson egy hónapot Zürichben. A jelentkezéseket az www.adeccowaytowork.com oldalon várjuk.”-  összegezte a Way to Work program folyatását Szabó Renáta, az Adecco Kft. Marketing Manager-e. 

 

További információ a Way to Work programról, elérhető:

www.adeccowaytowork.com. 


50 ambiciózus fiatal számára nyílt meg a lehetőség, hogy kipróbálják magukat ügyvezetőként az Adecco CEO for One Month programjában

  • 2016.03.18.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Egy fényes karrier ugródeszkája lehet a lehetőség annak, aki elnyeri a lehetőséget és az Adecco Group CEO-ja lehet egy hónapig közvetlenül Alain Dehaze védnöksége alatt

 

Zürich, Svájc 2016. március 1. – Az Adecco Group a világ nemzetközi hátterű HR szolgáltatója 50 vállalkozó kedvű és ambiciózus fiatal számára lehetőséges biztosít, hogy saját országában egy hónapig közvetlenül az ügyvezető igazgató mentorálása mellett dolgozzon, kipróbálva magát, mint egy multinacionális vállalat ügyvezetője. Jelentkezésre március 1-től április 15-ig van lehetőség, regisztráció után tesztek kitöltésével és egy motivációs levél feltöltésével véglegesíthető a jelentkezés. A legjobbak közül egy szakmai kiválasztási folyamat után kerül ki az a szerencsés, aki megnyeri a lehetőséget, hogy kipróbálja magát egy multi vezetőjeként. 50 országból, 50 szerencsés kiválasztott dolgozhat egy hónapot nyáron, majd közülük kerül ki az az egy, aki az Adecco Group CEO-ja, Alain Dehaze mellett dolgozhat egy hónapot.

 

A felmérések szerint ma a világon 73 millió 30 év alatti munkanélküli van, ami nagyságrendileg Németország teljes népességével egyenlő. További problémát jelent, hogy nem a gazdasági trendeknek megfelelő képesítést és tudást szerzik meg a fiatalok, emiatt bizonyos területeken kiemelkedő a munkaerőhiány, míg más területeken óriási kihívás jelenthet állást találni. A munkáltatók közel 40%-a szerint a tapasztalat hiánya az egyik fő akadály a betöltetlen állásoknál. Azért, hogy fellépjünk ez ellen a tendencia ellen, az Adecco elindította Way to Work és CEO for One Month programját. Célunk, hogy munkatapasztalathoz segítsük a tehetséges fiatalokat és javítsuk a foglalkoztathatóságukat különböző képzések segítségével.

 

A CEO for One Month program, egy egy hónapos álláslehetőség, közvetlenül az Adecco Ügyvezetője mellett 50 országban, amelynek keretében a fiatalok betekintést nyerhetnek a vezetői munkába, tapasztalatot és inspirációt szerezhetnek, ami nem csak önéletrajzukban jelent pluszt. Az 50 országban dolgozó CEO program résztvevői továbbpályázhatnak egy olyan életre szóló lehetőségre, mely során a  az Adecco Group CEO, Alain Dehaze mellett is kipróbálhatja magát. A pozíció betöltése a kivételes tapasztalatszerzési lehetőségen túl természetesen versenyképes juttatási csomagot tartalmaz. Jelentkezni idén a www.adeccowaytowork.com honlapon keresztül van lehetőség.

 

A tavaly CEO for One Month program hazai győztese, Vecsernyés Tamás így összegezte a tapasztalatait: "Nagyon örülök, hogy engem választottak ki a programra, mivel nagyon erős jelöltek voltak, akik közül bármelyikük megállta volna a helyét. Ez egy nagy kihívás volt, amely során hasznos tagja lehetem az Adecco-nak, személy szerint pedig jobban megismerhettem magam és rájöhettem, hogy miben kell fejlődnöm! Úgy érzem meghatározó tapasztalatokat gyűjtöttem és sokat tanultam.”

 

„A jövőnk a mai fiatalok képességeitől, kompetenciáitól és tapasztalataitól függ. Közös felelősségünk tehát, hogy támogassuk a pályakezdőket karrierjük elindításában képzésekkel, tanácsadásokkal illetve gyakornoki programokkal. Ez az amiről a CEO for One Month szól, a fiatalok kipróbálhatják magukat valós munkakörnyezetben, sőt, betekintést nyerhetnek az Adecco Top Management működéséről is. Alig várom, hogy idén is megismerjem a jobbnál-jobb jelölteket a programra.” – mondta Vég Ottó, az Adecco Kft. Ügyvezető Igazgatója.

 

Még több információt a CEO for One Month jelentkezéséről és a Way to Work programról itt elérhető:

 

www.adeccowaytowork.com
www.adecco.hu/waytowork


Álláskeresők tekertek a beteg gyerekekért

  • 2016.03.07.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Az Adecco nemzetközi kezdeményezése a Bátor Tábort is támogatja

 

Budapest, 2016. március 4. – Az Adecco Csoport Win4Youth nevű nemzetközi támogatási programjába először került be magyar alapítvány. Az Adecco dolgozók és partnerek idén világszerte 9 alapítványért – köztük a Bátor Táborért – futnak, úsznak, kerékpároznak, hogy összegyűljön a támogatáshoz szükséges 3,5 millió kilométer. A héten megrendezett HVG Állásbörzén az álláskeresők is csatlakozhattak a kezdeményezéshez. A cég standján, egy szobakerékpáron közel 200 km letekerésével járultak hozzá a cél teljesüléséhez.

 

Idén először került be magyar alapítvány az Adecco Csoport 2010-ben indított Win4Youth nevű támogatási programjába. A kezdeményezés célja, hogy minden évben egy kiválasztott sportágban való részvétel révén lehetőséget biztosítson az Adecco dolgozók számára, hogy személyes részvételükkel támogassanak beteg vagy hátrányos helyzetű gyerekeket. A kiválasztott sportág idén immár másodszorra a triatlon lett, az elmúlt évben ugyanis soha nem látott mértékben sikerült felülmúlni a kitűzött célt.

 

A program 2010-es indulása óta ez az első év, hogy a támogatásra kiválasztott 9 szervezet közé egy magyar alapítvány is bekerült. Így idén az Adecco kollégái és partnerei a Bátor Táborért, az általuk táboroztatott beteg gyerekekért is gyűjtenek” – mondta Vég Ottó, az Adecco Magyarország Ügyvezető Igazgatója. „A magyar kollégák az elmúlt években is szívüket-lelküket beleadva küzdöttek - közös kerékpározásokon, úszásokon, futásokon és spinning órákon gyűjtötték a kilométereket, de biztos vagyok benne, hogy egy magyar alapítvány részvétele miatt idén még nagyobb lelkesedéssel teljesítenek majd.”

 

Az idei kitűzött cél világszinten 3,5 millió kilométer. Ezt kell teljesíteni a 375 000 USD adományhoz, ami egyenlő arányban kerül majd szétosztásra a 9 szervezet között.

 

A programhoz az Adecco dolgozói mellett a cég partnerei, ügyfelei és beszállítói is csatlakozhatnak. Ők a tracking.win4youth.com oldalon regisztrálhatnak, majd az itt létrehozott azonosítóval tudják gyűjteni a kilométereket, legegyszerűbben a kapcsolódó Win4Youth okostelefon alkalmazás letöltésével. Családtagok, barátok akkor tudnak bekapcsolódni, ha velük legalább egy Adecco-s kolléga is sportol.

 

Az idei év első két hónapjárban már 2000 kilométert gyűjtöttek össze a magyar kollégák. Az egyéni sportteljesítmények mellett természetesen több közös megmozdulást is tervezünk, ami garantáltan megtöbbszörözi majd az elért eredményt” – teszi hozzá Szabó Renáta, az Adecco Magyarország Marketing Managere. „Az első ilyen volt a HVG Állásbörzén kihelyezett szobakerékpár, ahol az álláskereső fiatalok tekerhettek. Kollégáink számára a közeljövőben több eseményt is szervezünk, márciusban Leányfalura megyünk futni és úszni, áprilisban pedig a Velencei tónál kerékpározunk.”

 

"Megtiszteltetés, hogy a Bátor Tábor Alapítvány elsőként kerülhetett be az Adecco Win4Youth programjába magyarországi szervezetként. Gyógyító élményeket nyújtó táborainkban a részvétel minden gyermekkori daganatos vagy más súlyos betegségben érintett táborozónk számára teljesen ingyenes. Ezért van szükségünk az Adecco dolgozóinak kilométereire - futva, úszva, tekerve. Együtt életeket változtathatunk."  - Pintér András, Adományszervező, Bátor Tábor Alapítvány.


Adecco Work Trends Study: a munkahelyekkel együtt a munkakeresés is mobillá válik

  • 2015.11.03.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Az Adecco 2015-ös munkaerőpiaci trendeket vizsgáló nemzetközi kutatásának főbb megállapításai és ajánlásai a közösségi toborzásra, a digitális hírnévre és a jövő munkahelyével kapcsolatos trendekre vonatkozóan

 

Budapest, 2015. november 2. – Az Adecco Csoport, a világ vezető HR szolgáltatója 2015-ben is elkészítette a munkaerőpiaci trendeket vizsgáló kutatását. Az Adecco Work Trend Study legfontosabb megállapításai azt mutatják, hogy a munkakeresés egyre inkább mobillá válik, csakúgy, mint a munkahelyek. A közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a munkakeresésében és a toborzásban, miközben olyan új trendek jelennek meg, mint a smartworking, ami nemcsak a vállalati munkakörnyezetre van hatással, de a munkáltató és a munkavállaló közti hagyományos kapcsolatot is újraértelmezi.

 

A munka világa változik, a technológiai változások egyaránt hatással vannak álláskeresés és a munkavégzés módjára is. Új trendek jelennek meg, amelyek nemcsak a nagyvállalatok, de a KKV-k munkakörnyezetét is befolyásolják. Az Adecco Work Trends Study arra kereste a választ, hogy hogyan vélekednek az álláskeresők és a munkaadók a közösségi média munkakeresésben betöltött szerepéről, mit gondolnak a jövő munkavégzéséről és az ún. smartworkingről. Az Adecco felmérésében 26 ország több mint 4.100 munkáltatója és 31.000 álláskeresője – köztük 259 magyar munkavállaló - vett részt.

 

A tanulmány rávilágít, hogy az álláskeresések kapcsán a legszélesebb körben használt csatornák szerepe – mint amilyen például a vállalati weboldal – csökken, ugyanakkor erőteljesen nő a közösségi médiáé. A professzionális felhasználás tekintetében a közösségi hálózatok között a LinkedIn a legnépszerűbb platform mind a munkaadók (61%), mind az álláskeresők (34%) körében, miközben a Facebook inkább az egyéb szociális aktivitások tere, ami tökéletes a personal branding – azaz önmárkázási – célokra. Az álláskeresők körében éles határ figyelhető meg a két közösségi média használata között. Míg az álláskeresések tekintetében a legkedveltebb a LinkedIn, addig a Facebook-on inkább azt ellenőrzik le, mit írnak, mondanak egy adott munkáltatóról. A munkaadók azonban nem tesznek ilyen éles különbséget a két platform között, de harmaduk válaszolta, hogy a felvételi beszélgetés során megkérdezi a leendő munkavállalót a közösségi médiában való jelenlétéről, és közel ugyanennyien utasítottak már el jelentkezőt a közösségi profilján szereplő tartalom miatt.

                                            

 


A kutatás szerint a legaktívabb közösségi médiát használó munkakeresők Közép-Európában élnek, 44%-uk rendszeresen használja szakmai célokra ezt a kommunikációs csatornát, ezzel szemben a kelet-európai munkavállalóknak csupán 23%-a. Ugyanakkor a munkaerő-toborzók Ázsiában a legaktívabbak a közösségi médiában, 39%-uk használja rendszeresen, míg ez az arány Kelet-Európában és Amerikában is csupán 9-10%.

 

A tanulmány megállapítja, hogy a munkavállaló esélye a munkaadóval történő kapcsolatfelvételre egyenes arányban nő a munkakereső által használt közösségi médiumok számával: ha egy hálózaton van jelen aktívan, 16% esélye van arra, hogy egy álláslehetőség megtalálja, ez a szám azonban akár 46%-ra is nőhet, ha mind az öt jelentős nemzetközi hálózatot használja (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube). Érdekesség, hogy a közösségi médián keresztül a munkaerő-toborozók sokszor veszik fel a kapcsolatot passzív jelöltekkel is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy akik azt mondják, hogy „nem keresek munkát, de nyitott vagyok az új ajánlatokra” sokkal nagyobb valószínűséggel kapnak megkeresést, mint azok, akik saját bevallásuk szerint aktívan állást keresnek, de kevésbé aktívak a közösségi médiában.

 

A tanulmány megállapítja továbbá, hogy az álláskeresők sokkal inkább „mobilak”, mint a toborzók; míg az álláskeresők 65% használ rendszeresen vagy alkalmanként mobil eszközöket az online álláskereséshez, addig a munkaadók mindössze 41%-a használja ezeket az eszközöket, amikor az aktuális állásokra esélyes jelölteket keresik.

 

A tanulmány szerint a munkavégzés helye szempontjából a rugalmasság kulcsfontosságú tényező lesz a közeljövőben. Annak ellenére, hogy az álláskeresők többsége, és a munkaadók fele még sosem hallott a smartworking-ről, mindannyian erőteljes érdeklődést mutatnak a smartworking megoldások iránt. Az álláskeresők több mint fele szívesen dolgozna otthonról, hasonló számban vannak, akik előnyben részesítenének egy otthonukhoz közeli irodát, harmaduk választana közösségi irodát, és szintén egyharmaduk akár útközben is dolgozna. A hölgyek inkább támogatják az otthonról való munkavégzést, a férfiak a munkahely mobilitását részesítik előnyben, míg a közösségi és a mobil munkavégzést inkább a fiatalok választanák. Miközben a munkakeresők nyitottak a smartworking megoldások iránt, addig a munkahelyek jóval óvatosabbak ezek elfogadásában, hiszen egy részük teljesen új megvilágításba helyezi a munkáltató és a munkavállaló viszonyát.

 

A megkérdezett magyar munkavállalók 73%-a már keresett információt mobiltelefonján egy potenciális munkaadóval kapcsolatban, a smartworking és coworking fogalmát azonban itthon sem nagyon ismerik. A válaszadók 72%-a már dolgozott otthonról, 18%- használta már a coworkinget, 66% pedig dolgozott vagy akár rendszeresen dolgozik mobileszközről egyéb környezetben is, így pl. tömegközlekedési eszközön”- mondta el Vég Ottó, az Adecco Kft. Ügyvezető Igazgatója.

 

Az Adecco Work Trends Study-t az Adecco a Milánói Katolikus Egyetemmel együttműködésben készítette el. A teljes tanulmány a következő linkről tölthető le: http://adec.co/wtshu

 

 

 

További információk:

 

Az Adecco Csoportról

A  zürichi központtal működő Adecco Csoport a HR-megoldások globális vezető szolgáltatója. A világ 60 országában több mint 5.100 irodájában 32.000 teljes munkaidőben foglalkoztatott alkalmazottal rendelkezik. Szolgáltatásai olyan széles területeket ölelnek fel, mint az ideiglenes munkaerő kiközvetítés, a tartós munkaerő elhelyezés, a munkahely váltás és a  tehetség fejlesztés, csakúgy mint a kiszervezés és a konzultáció. Az Adecco Csoport a Fortune Global 500 vállalat egyike, a  svájci bejegyzésű Adecco S.A. (ISIN: CH0012138605) szerepel a Svájci Tőzsdén (SIX) (ADEN) illetve a francia Euronexten (ADE).

 

 

Adecco Magyarország

Az Adecco Magyarországon 1991-ben alakult meg a svájci Adia leányvállalataként, az Adia SA 90%-os és az Adia Ausztria 10%-os tulajdonrészével, és 1997 óta, az ADIA és a francia ECCO globális fúziója óta Adecco néven működik. Irodáink az ország minden régiójában megtalálhatóak. Budapesten található a szellemi és vezetői munkaerő-közvetítéssel, a fizikai munkatársak kölcsönzésével és közvetítésével, illetve a speciálisan irodai munkakörökkel foglalkozó irodánk, valamint több ügyfélhez kihelyezett on-site irodánk. Közel 100 állandó munkatársunk gondoskodik ügyfeleink és munkavállalóink igényeinek kielégítéséről, így évente több mint 350 munkavállalónak segítünk állandó munkához jutni, és naponta több mint 3500 időszakos munkatárs számára biztosítunk munkalehetőséget. Az Adecco, mint a világ vezető HR-tanácsadó cége, fontosnak tartja, hogy teljes körű szolgáltatást nyújtson megbízói részére. A munkaerő-kölcsönzésen és -közvetítésen kívül szolgáltatásaink közé tartozik a bérszámfejtés és TB-ügyintézés, a karriertanácsadás, a HR-outsourcing, a képességfelmérés különböző tesztek is.  A cég 1996-ban az ISO 9002:1994 szabvány követelményeinek megfelelő minőségbiztosítási rendszert vezetett be, amelyet 2002-ben az új, ISO 9001:2000. szabványnak megfelelően alakított át, ezzel is biztosítva partnerei számára az egyenletesen magas színvonalú szolgáltatásokat. 

www.adecco.hu

 

 

 


Az új irodanyitások időszaka volt a nyár az Adecco-nak

  • 2015.10.06.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Az Adecco Kft., a világ vezető HR-szolgáltatójának évi 15mrd huf forgalmat lebonyolító magyarországi leányvállalata az elmúlt évek során több új irodát is nyitott. A vezető kiválasztással, munkaerő-kölcsönzéssel és közvetítéssel foglalkozó vállalat ügyfél- és jelöltkörének folyamatos bővülése és a vidéki irodai lefedettség további növelése indokolja a terjeszkedést.

 

A fejlődések eredményeképpen és további növekedés fenntartásához 2015 augusztusában Budapesten új, közös irodába költöztek a kiemelt back office pozíciókra, valamint a fizikai munkavállalók toborzására specializálódott irodák. Az összevonás egy közel 200 nm-es könnyen elérhető, reprezentatív, földszinti irodahelyiséget igényelt, amelynek a helyét– a központi irodához hasonlóan – a XIII. kerületi, Váci út 45. szám alatt található Átrium Park adja.

 

A költözéssel a management nem titkolt célja, hogy a folyamatosan növekvő ügyfél- és jelöltkört magas színvonalon és hatékonyabban kiszolgálhassák, és egyúttal könnyen elérhetővé tegyék az irodát mindenki számára.

 

Az új iroda nyitásával együtt a központi iroda is megújult, melyet, többek közt, az elmúlt fél évben rohamosan növekedő munkaerő-közvetítéssel, fejvadászattal foglalkozó terület fejlődése indokolt. Az átépítés eredményeként nagyobb és komfortosabb helyen nyílik lehetőségük a tanácsadóknak a jelöltek fogadására, interjúztatására.

 

A két budapesti irodán kívül továbbra is megtalálhatók az Adecco irodái Gyöngyösön, Győrben, Kecskeméten, Miskolcon, Székesfehérváron, Szombathelyen és Tatabányán.

    • dsc 1944
    • dsc 1958540
    • dsc 1899540
    • dsc 1963





Eldőlt, hogy ki a 10 döntős az Adecco CEO1Month programjában

  • 2015.09.01.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

2015.09.01. Az Adecco Group, a világ egyik vezető HR szolgáltatója napvilágra hozta a fiatalokat támogató ‘CEO for One Month’ program döntőseinek nevét, akik közül a legjobban teljesítő, szerencsés fiatal közvetlenül a Group vezérigazgatójával, Alain Dehaze-zel dolgozhat együtt egy hónapig.

 

A világ egyik legjelentősebb problémájaként említhető magas munkanélküliség fiatalok millióinak nehezíti meg kilátásait. A felmérések azt mutatják, hogy a munkatapasztalat és a lehetőségek hiánya az, ami a legfőbb akadályt jelenti a karrier létra első lépcsőfokain. Az Adecco Group Way to WorkTM programján keresztül igyekszik segíteni a fiataloknak. Pályaorientációs és szakmai képzési programok által idén több mint 2.000 lehetőséget kínáltak fel fiataloknak világszerte.

 

Ennek a programnak része a ‘CEO for One Month’ is, mely tehetséges fiataloknak ad esélyt arra, hogy egy hónapon át tapasztalatot szerezzenek közvetlenül az Adecco felső vezetésének tagjai mellett. 2015-ben a kezdeményezre nem kevesebb, mint 18 000 jelentkezést eredményezett nemzetközileg. A közülük kiválasztott 34 jelölt saját hazájában dolgozhatott együtt a helyi Adecco vezérigazgatójával és menedzsereivel.

 

Egy hosszú kiválasztási folyamat eredményeként a top 10 jelölt most került kiválasztásra, ezzel elérve az utolsó kört. A világ minden tájáról érkezett 20 és 25 év közötti jelölteknek Madridban kell bizonyítaniuk különböző teszteken és kihívásokon, hogy ők a leginkább rátermettek a pozícióra. A végső befutó egyedülálló betekintést nyer a 20 milliárd euróval és több mint 32 000 munkavállalóval rendelkező Adecco Group életébe.

 

Az Adecco Group vezérigazgatója elmondása szerint már nagyon várja, hogy a saját hazájukban már alapvető tapasztalatot szerzett és a kiválasztási folyamatban bizonyított 10 döntős legjobbjával dolgozhasson együtt egy hónapon át..

 

Az Adecco Group ‘CEO for One Month’ programjának döntösei: 

 

Dick Boreel – Hollandia

Michelle Dyrby - Dánia

Claire Houston - UK

James Kaluschke - Ausztrália  

Ayumi Kunori – Japán

Ernesto Lamaina - Olaszország

Marie Lusková - Csehország   

Clémence Lemonnier - Franciaország

Hector Recio - Spanyolország

Eleni Ziaka - Görögország

 

Adecco Way to Work™

Weboldal: www.adeccowaytowork.com

Facebook: www.facebook.com/AdeccoWaytoWork

Twitter: www.twitter.com/AdeccoWayToWork


Hans Ploos van Amstel appointed Chief Financial Officer of Adecco Group

  • 2015.08.31.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Zurich, Switzerland, August 21, 2015: the Adecco Group, the world’s leading provider of Human Resources solutions, today announced the appointment of Hans Ploos van Amstel as Adecco Group Chief Financial Officer and member of the Executive Committee. Hans Ploos van Amstel will take up his position on September 1, 2015.

 

Hans Ploos van Amstel (50), a Dutch national, has been appointed by the Adecco Group’s Board of Directors as the new Group Chief Financial Officer. He will take up his position on September 1, 2015 and will be based in Switzerland. Hans Ploos van Amstel has 26 years’ global experience across different companies and industries. He has built an excellent track record of strong execution in retail and fast-moving consumer goods businesses, with a deep understanding of the financial markets gained working for listed and privately held global companies.

 

In his most recent position, Hans Ploos van Amstel was CFO of COFRA Group from 2009 to 2013, before acting as co-CEO of C&A Europe for a transition period until 2015. COFRA Group is a privately held company, globally active in fashion retail, commercial real estate and private equity. C&A Europe, which is part of COFRA Group, is one of the leading fashion retail businesses in Europe, with more than 1,575 stores in 21 European countries and over 35,000 employees.

 

From 2005 until 2009, Hans Ploos van Amstel was Group CFO of Levi Strauss & Co., based in the USA. Prior to joining Levi Strauss & Co., he held several leading Finance positions at Procter & Gamble (P&G) over 14 years in Saudi Arabia, Germany, Belgium and Switzerland. Hans Ploos van Amstel started his career at P&G in the Netherlands in 1989.

 

Alain Dehaze, Adecco Group CEO Designate, said: “I’m delighted that Hans Ploos van Amstel will join the Adecco team. Over the past 26 years, Hans has built a very strong international track record working on three continents and in six different countries. He has an in-depth understanding of the financial markets and broad experience in retail and fast-moving consumer goods businesses. Hans has worked with EVA concepts throughout his career, and together with Adecco’s strong finance organization, he will continue with the Group’s focus on strict financial control, our price discipline and cost leadership in order to further strengthen Adecco’s leading market position”.

 

Hans Ploos van Amstel commented: “It’s an honour for me to join Adecco, the global industry leader, and its more than 32,000 colleagues in their daily commitment to provide people with jobs and improve the world of work. We will focus from day one on Adecco’s industry-leading profitability and growth, while seizing the opportunities offered by a labour market in fast evolution”.


Újra, immár harmadszorra nyerte el a Superbrands elismerést az Adecco

  • 2015.07.28.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Adecco a legkiválóbb márkák közt

 

Idén tizenegyedik alkalommal ítélte oda a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Superbrands és Business Superbrands díjakat, melyben az Adecco Kft. is a díjazottak között szerepel.

 

A Superbrands nagy hangsúlyt fektet a fogyasztók elérésére így a bizottság értékelése 2015-ben is kiegészült a GfK Piackutató Intézet által a fogyasztók körében végzett online márkaismertség és kedveltség kutatással. Az elismerés irányt szab a fejlődésre törekvő piaci szereplők számára, és a hazai márkáknak példát mutat a sikeres márkaépítéshez.

 

Hisszük, hogy a minősítés, amelyet márkánk elnyert, nemcsak biztonságot, de garanciát is nyújt vásárlóink, ügyfeleink mindennapi választásához. A díj olyan pozitív visszajelzés a brandről, amely szakmai alapon emeli ki a legjobbakat. A díjat odaítélő bizottság az ágazat elismert szakembereiből áll, akik döntésükkel tanúsítják márkánk eddigi sikerességét és hitelességét. A jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, arra sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet.

Tags: hirek

ADECCO PLEDGES 5,000 APPRENTICESHIPS FOR YOUNG PEOPLE IN EUROPE

  • 2015.06.26.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

 

 

Adecco Way to Work TM joins the European Alliance for Apprenticeships to fight youth unemployment

 

Zurich, Switzerland, 22 June 2015. Adecco Group, the world’s leading provider of HR solutions, joined the European Alliance for Apprenticeships (EAfA) with the Adecco Way to WorkTM programme . By pledging 5,000 apprenticeships in Europe by the end of 2017, Adecco confirms its commitment to fight youth unemployment and boost young people’s employability through valuable work-based training opportunities.

 

Youth unemployment remains one of the biggest problems of our times. In April, almost 5 million young people were unemployed in Europe, with rates of 49.6% in Spain and 50.1% in Greece. Learning on the job and work-based training are the most valuable requirements to integrate people into the labour force and develop talent. Yet due to gaps in the education system, or to insufficient opportunities, too many youngsters lack the crucial experience that companies need. In 2013, the European Commission launched the European Alliance for Apprenticeships (EAfA) to promote apprenticeship schemes and initiatives across Europe by bringing together public authorities, businesses, social partners, education providers and youth representatives.

 

 With its pledge, Adecco commits to providing 5,000 young people with an apprenticeship, as defined by theEuropean Alliance for Apprenticeships over the next three years (2015-2017). By combining company-based training with school-based education, the apprenticeship model has been recognized in Europe as one of the most effective schemes to develop employable skills and facilitate youngsters’ transition from education to the labour market.

 

Adecco will meet the EAfA pledge by contributing its expertise and developing innovative solutions for both partner companies and young employees. Successful examples are already in place in countries like France, where Adecco has developed the most comprehensive offering of ‘Agency Apprenticeship Contracts’ in the country. Belgium has also recently launched a new solution with ‘’The Beginners’ Contract’, offering youngsters an internship at partner companies, followed by a temporary or permanent contract. 

 

 The announcement of the pledge was made today in Riga at a meeting of European Union Ministers in charge of Vocational Education and Training, organized under the Latvian Presidency of the Council of the European Union, in cooperation with the European Commission. Adecco was represented by Mark De Smedt, Adecco Chief Human Resources Officer, who signed the Pledge, and Clemence Lemmonier, recently appointed ‘Adecco France CEO for One Month’. They joined European social partners and Commission representatives, including Marianne ThyssenEuropean Commissioner for Employment, Social Affairs, Skills and Labour Mobility, and Detlef Eckert, Director, DGEMPL.  

 

  “Joining the European Alliance for Apprenticeships represents a further confirmation of Adecco’s commitment to tackle youth unemployment”, said Mark De Smedt. “In 2015, within the Adecco Way to WorkTM project, Adecco has already placed over 1,300 youngsters in internships and work based training opportunities. With this pledge, we go a step further and commit on apprenticeships. We strongly believe that concrete solutions to boost economic development and employment are only possible through public-private partnerships and initiatives such as the European Alliance for Apprenticeships. Together we can make a difference”.

 

 EU Commissioner for Employment, Social Affairs, Skills and Labour Mobility Marianne Thyssen commented: “With 38 new pledges from companies, social partners and other organisations, the European Alliance for Apprenticeships is today growing both in size and strength. The Alliance offers a win-win solution. For companies, it gives a way to invest in their own productivity. For young people, it provides a stronger supply of quality apprenticeships across Europe. I call upon others to follow the example of the Alliance for Apprenticeship partners: Get involved and help more young people to prepare for their future careers".   


Munkába állt az Adecco Kft-nél a CEO1Month program győztese

  • 2015.06.01.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Az Adecco Way to Work elnevezésű programja idén 33 országban került megrendezésre, köztük páratlan sikerrel hazánkban is. A program Adecco Experience elnevezésű részének keretében a legtehetségesebb, legmotiváltabb fiatal egy hónapig dolgozhat közvetlenül az Adecco ügyvezető igazgatójának mentorálása mellett.  

 

Budapest, 2015. június 1. A világ vezető HR-szolgáltatójaként működő Adecco magyarországi vállalata a mai nap mutatta be azt a fiatal tehetséget, aki június hónapban a cég ügyvezetője mellett dolgozhat. Az Adecco Experience program 33 országban kerül megrendezésre, melyek közül Magyarországon lép munkába először, június elsejével a kiválasztott fiatal. Sőt, a kihívás itt nem ér véget, hiszen a 33 fiatalnak lehetősége van arra is, hogy egy hónapot közvetlenül a cégcsoport vezérigazgatója, Patrick De Maeseneire mellett dolgozzon.

 

A Way to Work programsorozat idén március 26-án, a „Street Day”-jel vette kezdetét, ahol ingyenes képzésekkel, nyíltnapokkal várta az Adecco a fiatalokat Budapesten illetve 6 vidéki irodában, melyeken több mint 100 fiatal vett részt. A program második része az Adecco Experience, ami, mint első szárnypróbálgatás nagyszerű lehetőség arra, hogy a gyakorlatban tanuljanak, teszteljék magukat, és bizonyítsák a tehetségük és motivációjuk értékét.

 

Az idén negyedik évébe lépő Adecco Way to Work programunk célja, hogy munkatapasztalathoz segítsük a fiatalokat és olyan tanácsokkal lássuk el őket, amelyek javítják a foglalkoztathatóságuk és lehetővé teszik, hogy megtegyék első lépésüket a karrierlétrán.”- foglalta össze a célkitűzéseket Vég Ottó a vállalat ügyvezető igazgatója.

 

A jelentkezés innovatívitását mutatja, hogy pályázni okostelefon applikáción keresztül lehetett, ahol a regisztráción túl három teszt kitöltése is a feladat volt. A személyes interjúkat követően AC-n, végül egy prezentációs feladaton tették próbára a fiatalokat, akik közül végül Vecsernyés Tamást választotta az Adecco Kft.

 

"Nagyon örülök, hogy engem választottak ki a programra, mivel nagyon erős jelöltek voltak, akik közül bármelyikük megállta volna a helyét. Ez egy nagy kihívás, amely során hasznos tagja szeretnék lenni az Adecco-nak, személy szerint pedig jobban meg szeretném ismerni magam és rájönni miben kell fejlődnöm! Úgy érzem meghatározó tapasztalatokat fogok gyűjteni és sokat fogok tanulni. Várom hogy Vég Ottóval és az Adecco csapatával dolgozhassak!” – összegezte Vecsernyés Tamás, az Adecco Experience program nyertese.


Street Day

  • 2015.03.27.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Budapesten és 6 vidéki városban, több mint 30 tanácsadó segíti a fiatal álláskeresőket

 

Budapest, 2015. március 26. Az Adecco, a világ vezető HR szolgáltatója ismét segítő kezet nyújt a fiatal álláskeresőknek és pályakezdőknek a munkaerőpiacon. Az immár harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Street Day nevű eseményen az Adecco cégcsoport munkavállalói világszerte kimentek az utcára, tanácsadásokat szerveztek, hogy a közel 1000 program keretében adjanak útmutatást az érdeklődőknek.

 

Napjaink egyik legégetőbb problémája a munkanélküliség, mely különösen a fiatalok körében riasztó tény, nem csak Magyarországon. Világszinten több mint 200 millió munkanélküli él, melynek közel 40 százaléka 25 éves vagy ennél fiatalabb, ugyanakkor csak Európában és az Egyesült Államokban 8 millió betöltetlen állás várja a megfelelő szakembereket.

 

A március 26-án megrendezett Adecco Street Day elnevezésű program célja, hogy segítő kezet nyújtson a munkanélküli fiataloknak, pályakezdőknek elhelyezkedésükben, valamint olyan hasznos tanácsokban részesüljenek, amelyek rávilágítanak az erősségekre és az esetleges fejlesztendő területekre egyaránt.

 

Hazánkban a program 7 városban került megrendezésre, melyet óriási érdeklődés övezett. Ingyenes tanácsadássokkal, workshopokkal, próbainterjúkkal, pályaorientációs programokkal várták az érdeklődőket, melyre több mint 100 fő előre regisztrált résztvevő jelent meg, nem beszélve a napközben csatlakozókról. A Street Day programján túl több száz, jövendőbeli pályakezdőt is megszólítottak főiskolákon, egyetemeken tartott előadásokkal, tanácsadásokkal, hogy támogatást nyújtsanak a fiataloknak a munka világába történő integrációjuk elősegítésében.

 

A tehetséges, motivált fiatalok munkanélküliségének helyzete elfogadhatatlan, mely ellen az Adecco évről-évre tökéletesített programsorozattal lép fel. A Street Day programunk csak az első lépcső a fiatal álláskeresők támogatására. Május 1-jéig jelentkezhetnek a pályakezdők, hogy kipróbálják magukat egy hónapig, mint ügyvezető; a kiválasztott fiatal közvetlenül a mentorálásom alatt ismerheti meg egy multinacionális vállalat működését és nyerhet betekintést abba, hogy mit is jelent az ügyvezetői szerepkör. Bízunk benne, hogy idén is rengetegen jelentkeznek és a szerencsés kiválasztott nem csak egy hónapig fog nálunk dolgozni, hanem akár egy éves gyakornoki programunkba is becsatlakozhat.” – foglalta össze a célkitűzéseket Vég Ottó, az Adecco Kft. Ügyvezető Igazgatója.

 

A program folytatásának további részletei elérhetők a www.adecco.hu/waytowork aloldalon illetve további információkat kaphatnak az érdeklődők az Adecco közösségi oldalain is.  


Rekordszintű utolsó negyedéves profitabilitás segítette az Adecco-t 2014-es kiváló eredményeinek elérésében

  • 2015.03.17.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Az árbevételek további növekedése várható 2015-ben is

 

2015. március 11, Zürich, Svájc: az Adecco Csoport, a világ első számú HR szolgáltatója a mai napon bejelentette a 2014-es teljes éves, valamint a 4. negyedéves eredményeit. A bevételek 2014-ben 20 milliárd Eurót tettek ki, ami 4%-os emelkedést jelent rögzített árfolyam mellett. A bruttó árrés 20 bázispontos emelkedéssel 18,5%-os szintre javult. Az értékesítési, általános és adminisztrációs költségek – szerkezetátalakítási költségek nélkül - 3%-al emelkedtek, míg az EBITA árrés – szerkezetátalakítási költségek nélkül – 40 bázisponttal 4,8%-ra emelkedett. Az Adecco részvényesek között szétosztható eredmény 14%-os emelkedés után 638 millió Eurót tett ki, az egy részvényre jutó eredmény pedig 17%-os emelkedéssel 3,62 Euró/részvényt jelentett. Tekintettel az Adecco megfelelő mérlegére és pénzforgalmára, az Igazgatótanács jóváhagyta a 2,1 CHF/részvény szintű osztalékot, amely 5%-os emelkedést jelent az előző évhez viszonyítva.

 

Patrick De Maeseneire, az Adecco Csoport vezérigazgatója így értékelte a teljesítményt: „A 2014-es piaci viszonyokat legjobban talán a „vegyes” szóval tudnám jellemezni, azonban kollégáink ismételten megmutatták, hogy jól tudnak alkalmazkodni a változó körülményekhez és megint kiemelkedőt alkottak. 5,3%-os EBITA margin eddigi legjobb 4. negyedéves eredményünket prezentáltuk, ami tökéletes kiindulási alapot biztosít a 2015-ös évre. Ezen felül a bevétel növekedés rögzített árfolyamon és a kereskedési napokhoz igazítva 4%-os volt január, illetve február hónapot összegezve, ami egyértelmű fellendülést jelez 2014 év végéhez képest. Tekintettel arra, hogy az előrejelzések szerint a GDP 2015-ben gyorsuló ütemben fog növekedni, további komoly munkaerő szükséglet megjelenésére számítunk. A 2014-es 4. negyedévi kiemelkedő teljesítmény, a 2015-ös erős évkezdés és a 6 stratégiailag fontos célkitűzésünk felé tett határozott lépések nyomán magabiztosak vagyunk abban, hogy 2015-ben az EBITA árrés meghaladja majd az 5,5%-ot.”

 

2014-es főbb eredményeink

 

- 20 milliárd Eurós árbevétel, 3%-os növekedés az előző évhez képest és 4%-os növekedés rögzített valutaárfolyam mellett

- 18,5%-os bruttó árrés, 20 bázispontos növekedés

- Az értékesítési, általános és adminisztrációs költségek – szerkezetátalakítási költségek nélkül - 3%-al emelkedtek

- A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITA)– szerkezetátalakítási költségek nélkül - 965 millió Euró

EBITA margin – szerkezetátalakítási költségek nélkül – 40 bázisponttal 4,8%-ra emelkedett

- Adecco részvényeseinek szétosztható adózott eredmény 14%-al emelkedett, az EPS (egy részvényre jutó nyereség) 17%-al

- Az éves osztalék 2,1 CHF/részvény, ami 5%-os növekedést jelent előző évhez képest


Indíts a munka világában, mint ügyvezető igazgató!

  • 2015.03.04.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Ez évben negyedszerre indítja útjára az Adecco a fiatal álláskeresőket segítő Way to

Work programját

 

A fiatalok munkanélkülisége az egyik legsúlyosabb társadalmi probléma, amely világszerte komoly kihívást jelent. A nem megfelelő készségek és a vállatok által már a frissen végzettektől is megkívánt munkatapasztalat hiánya miatt minden évben állások százai maradnak betöltetlenül. Ezek okán az Adecco 2012-ben elindította a Way to Work programját, hogy a fiatalok számára nyújtott tanácsadással, képzésekkel és releváns szakmai tapasztalat kiépítését támogató munkalehetőségekkel tegyen azért, hogy segítsen megszakítani az ördögi kört.

 

Az idén negyedik évébe lépő Adecco Way to Work programunk célja, hogy munkatapasztalathoz segítsük a fiatalokat és olyan tanácsokkal lássuk el őket, amelyek javítják a foglalkoztathatóságuk és lehetővé teszik, hogy megtegyék első lépésüket a karrierlétrán.”- foglalta össze a célkitűzéseket Vég Ottó a vállalat ügyvezető igazgatója.

 

Idén a program 2015. március 26-án, a „Street Day”-jel veszi kezdetét, ahol ingyenes képzésekkel, nyíltnappal várják a fiatalokat. A résztvevők megtudhatják, hogy milyen az ütős CV, mire figyel a toborzó egy önéletrajz átnézésekor, illetve hogyan érdemes a közösségi médiát használni. A rendezvény az Adecco központi, budapesti irodája mellett – az eddigi évek nagy érdeklődésére való tekintettel – 6 vidéki irodában is megrendezésre kerül, így Győrben, Gyöngyösön, Kecskeméten, Miskolcon, Székesfehérváron és Tatabányán is.

Részletes információkat és a jelentkezéshez szükséges elérhetőségeket az érdeklődők az adecco.hu/waytowork oldalon érhetik el.

 

Tavalyi évben közel 40 fiatal vett részt a programokon, ahol a legkeresettebb programok az egyéni CV és karrier-tanácsadás, az idegen nyelvű próbainterjúk illetve a hasonló témájú workshopok voltak. Az idei évben csak a központi irodában legalább 100 fő érdeklődőre számítunk, melyet tovább növelnek a vidéki lehetőségek is. A program részleteiről már a HVG állásbörzén is nagy volt az érdeklődés és sokan már ott biztosították a helyüket.

 

A márciusi Street Day-t követően május 1-ig a fiatal tehetségek az Adecco Experience elnevezésű kezdeményezésben is részt vehetnek, amelynek keretében egy hónapig a hazai ügyvezető mentorálásával próbálhatják ki magukat. A lehetőségre pályakezdő, angolul jól beszélő, tehetséges, motivált fiatalok jelentkezését várják.

 

Sőt, ősszel a legrátermettebb tehetség bebizonyíthatja az Adecco zürich-i központjában, hogy képes a cégcsoport vezérigazgatójának védnöksége alatt tevékenykedve egy hónapon át ellátni az Adecco vezérigazgatójának feladatkörét.

 

A program elismeréseként 2014. őszén a világ vezető HR-szolgáltatójaként működő Adecco magyarországi leányvállalata elnyerte a CSR Hungary Díjat Közös ügyek – Közös felelősség

/ Sokszínűség-Esélyegyenlőség kategóriában.

 

A programról bővebb információk folyamatosan elérhetők a www.adecco.hu/waytowork oldalon és az Adecco Magyarország facebook oldalán.


Adecco a legjobbak között

  • 2015.02.02.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Élen a vállalati fenntarthatóságban


Ez év január végén jelent meg a svájci székhelyű nemzetközi befektetési specialista, a 


RobecoSAM 2015-ös „Fenntarthatósági Évkönyve”, amely a legátfogóbb nemzetközi kiadvány a vállalati fenntarthatóság területéről. A RobecoSAM éves Vállalati Fenntarthatósági Értékelésén (CSA) elért pontszám alapján a Fenntarthatósági Évkönyv 2004 óta minden évben felsorolja a világ legfenntarthatóbb vállalatait az egyes iparágakban. Az iparágán belül az egyik legmagasabb pontszámot elérő Adecco SA ez évben bekerült e neves rangsorba, továbbá kiváló fenntarthatósági teljesítményéért Silver Class díjat nyert el.

 

Az 1995-ben alapított RobecoSAM egy kizárólag fenntarthatósági befektetésekre szakosodott specialista. A fenntartható befektetési gyakorlatok iránti elkötelezettségét mutatja, hogy a RobecoSAM szerepel az UNPRI (az ENSZ felelős befektetésekre vonatkozó elveinek) aláírói, valamint az Eurosif, az ASrIA és a Ceres tagjai között. A zürichi központú vállalat körülbelül 130 szakembert foglalkoztat.

 

A korábbi évekhez hasonlóan a Fenntarthatósági Évkönyv idén is gondolatébresztő pillanatfelvételeket tartalmaz a fő trendekről, kihívásokról és lehetőségekről azzal a céllal, hogy áthidalja a vállalati fenntarthatóság és a fenntarthatósági befektetések között tátongó szakadékot. Az idei kiadványban több cikk olvasható a jelenlegi vállalati fenntarthatósági beszámolási módokról, arról, hogy hogyan fejlődött a szakma és a jövőben várhatóan milyen irányba fejlődnek majd a fenntarthatósági beszámolók. Rávilágít arra is, hogy a CSA-ból (Vállalati Fenntarthatósági Értékelés) származó információk hogyan építhetőek be a pénzügyi modellekbe, és értekezik a CSA-ba beemelt új adóstratégia kritérium előnyeiről is.

 

2014-es  Vállalati Fenntarthatósági Értékelés (CSA)  számokban:

            59 iparág;

        1995 értékelt vállalat;

     93 333 feldolgozott dokumentum;

1 418 298 összegyűjtött adatpont; 

= ez a 2015-ös Fenntarthatósági Évkönyv!

 

Idén a RobecoSAM virtuálisan is megjelentette  a Fenntarthatósági Évkönyvet, amely az alábbi linkre kattintva érhető el:


The Sustainability Yearbook 2015

    • 720robeco
Tags: hirek

A win-win konstrukció receptje

  • 2014.12.17.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Egy sikeres projekt tanulságai

Előfordulhat-e egy vállalatirányítási rendszer bevezetésekor, hogy a megrendelő és a megoldásszállító nemcsak a szerződéskötéskor, hanem a telepítés során, és azután is kölcsönösen elégedett, és harmonikus kapcsolatban marad? Igen! Ráadásul egészen pontosan meghatározható, mi is a sikeres bevezetés titka. A recept legfontosabb hozzávalói: egymásra figyelés, előrelátás, időtervezés, együttgondolkodás, rendszeres kommunikáció, profi projektkezelés mindkét oldalról.


Az Adecco Kft.-nél implementált Microsoft Dynamics NAV bevezetésének egyik érdekessége, hogy nem informatikai specialistát bíztak meg a projekt levezénylésével. A bevezetést végig a gazdasági igazgató irányította, aki tapasztalatainak összegzésével és számos jó tanács megfogalmazásával próbál segíteni azoknak a vállatoknak, akik gördülékeny és hatékony rendszerbevezetést szeretnének megvalósítani.

ÜGYFÉL – KÜLÖNLEGES ELVÁRÁSOKKAL

Az Adecco a világ vezető HR szolgáltatója, Magyarországon közel 80 munkatársuk foglalkozik humánerőforrás-szolgáltatások szervezésével, havonta több mint 3500 fő az általuk időszakosan kölcsönzött munkavállalók száma, az állandó pozícióba kiközvetített létszám pedig éves szinten meghaladja a 400-at. Mindez havonta több száz számla előállítását jelenti, emellett heti rendszerességgel riportálniuk kell az anyavállalatnak.
Az Adecco-nál 2007-től egy magyar fejlesztésű ERP rendszert használtak, néhány éve a központ egységesített és előírta, hogy fokozatosan át kell térni a Microsoft Dynamics NAV vállaltirányítási rendszerre. A magyar leányvállalatnak 2013 végéig kellett befejezni az átállást.

KULCSKÉRDÉSEK

A munkaerő-kölcsönzés egyik sajátos jellemzője, hogy a számlamellékleteket a bérszámfejtési adatokból kell generálni. Éppen ezért az Adecco ügyvitelében kulcsfontosságú szerepet játszik a bérszámfejtés – ilyen modult azonban nem tartalmaz a NAV. Mivel az ügyfelek felé történő számlázás a bérszámfejtésből származó adatok alapján történik, ezért a két funkciónak szoros adatkapcsolatban kell együttműködni.
„Az eredeti elképzelés szerint a teljes back-office tevékenységet a NAV-ra bíztuk volna. Hét beszállítót kerestünk meg, s már az első megbeszéléseken jeleztük, hogy a bérszámfejtés és a számlázás kapcsolatának kialakítása lesz a bevezetés legbonyolultabb része. A teljes körű, a bérszámfejtési alrendszer kifejlesztését is magába foglaló megoldás kivitelezését egyedül a MultiSoft Kft. vállalta, akik több mint 250 MS Dynamics rendszer implementálásának tapasztalataira építve adták be pályázatukat. Még az árajánlat bekérése előtt összegyűjtöttem a speciális igényeinket, és minta-Excelekkel is bemutattam elvárásainkat. Később a MultiSoft szakembereivel közösen meghatároztuk a menetrendet, átbeszéltük a feladatokat, eközben arról is meggyőztek, hogy egy ilyen komplex igénycsomagnak megfelelő bérszámfejtési rendszer kifejlesztése értelmetlen és gazdaságtalan lenne. Ez fontos útelágazás volt, mert szakmai érvek alapos megfontolásának eredményeként jutottunk erre a döntésre. El kellett térnünk a szokásos bevezetési metódustól is, azt kértem, hogy a két kulcsfunkció megismerésével, és azok összehangolásával ne várjunk, minél hamarabb kezdjük el az igényfelmérést és a megoldáshoz szükséges fejlesztések elindítását – a standard funkciók adaptálásával ráérünk később foglalkozni. A szakemberek megtalálták a megoldást, egy interfész közbe-iktatásával olyan adatkapcsolatot alakítottak ki a bérszámfejtő rendszer és a NAV között, ami biztosítja a kétoldalú kommunikációt. A másik kulcskérdés a számlázási modul kifejlesztése volt, amit az alapoktól kezdve teljes mértékben a MultiSoft épített fel” – foglalta össze a bevezetés sarokpontjait Törőcsik Anikó, az Adecco Kft. gazdasági igazgatója.

PRECÍZ ELŐKÉSZÍTÉS ÉS KOCKÁZAT-MINIMALIZÁLÁS

„Hiszek abban, hogy ha előre gondolkodunk, akkor sokkal hatékonyabbak lehetünk, mintha határidők szorításában kellene cselekedni. Nagy energiákat fektettem az előkészítésbe, tudtam, hogy egy ilyen bevezetés során milyen hibákat lehet elkövetni, milyen kockázatokkal kell számolni. Azt ugyanis a legjobb beszállító sem tudhatja, hogy az adott ügyfélnél mi jelent kockázatot, azt nekem kell tudni, nekem kell felhívni a fejlesztők figyelmét a buktatókra. A MultiSoft szakemberei gazdasági közelítésből nézve is ügyesen kérdeztek, gyorsan megértették az Adecco speciális elvárásait” – mondta Törőcsik Anikó, aki a korábbi bevezetések projektvezetőjeként további jó tanácsokat is megfogalmazott.

RENDSZERSZEMLÉLET, EGYÜTTGONDOLKODÁS, FOLYAMATOS KOMMUNIKÁCIÓ

 

A sikeres bevezetéshez elengedhetetlen, hogy ügyfél-oldalon is legyen egy projektvezető, akinek kezében minden szál összefut. Ezzel sok kellemetlenséget, egymásra mutogatást és határidőcsúszást lehet megelőzni. A projekt irányítójának mindenképpen olyan, a vállalat működését részleteiben ismerő vezetőt kell kinevezni, aki a teljes üzleti folyamatot, valamint a riportkészítési elvárásokat is átlátja, és össze tudja foglalni az ERP rendszerrel szembeni igényeket. Természetesen ez végül egy csapatmunka eredménye lesz, amelyben aktívan közreműködnek a cég egyes területeit képviselő specialisták. „Az ERP rendszer bevezetése előtt a projekt vezetőjének tudnia kell, hogy a pontos igények csak vállalaton belül fogalmazhatók meg, tehát házon belül kell definiálni, hogy melyek a kiemelten fontos szolgáltatások. Ezeket az elvárásokat és szempontokat rendszerbe foglalva, példákkal illusztrálva kell átadni a beszállítónak – és addig nem szabad továbblépni, amíg a fejlesztők nem értik pontosan az igényeket, hiszen később együtt kell megtalálni a megoldást. Precíz, a feladatokat és a mérföldköveket tartalmazó ütemtervet kell készíteni, a pillanatnyi helyzetet és a soron következő feladatokat rendszeresen kommunikálni kell házon belül és a fejlesztők felé is. Folyamatosan egyezettünk az ügyviteli csapatunkkal, de az igények és kockázatok megfogalmazásakor igyekeztünk a fejlesztők fejével is gondolkodni – a MultiSoft szakmérnökei pedig nemcsak egymással, hanem a későbbi felhasználókkal is konzultáltak. Az egész projektet a kölcsönös empátia jellemezte, végig érezhető volt, hogy nem egy terméket akarnak eladni, hanem az elvárásaink komplex teljesítésére törekszenek” – emelte ki az együttgondolkodás fontosságát a gazdasági igazgató.
Törőcsik Anikó minden e-mailt megkapott másolatban, ennek köszönhetően nem vesztek el feladatok, nem csúsztak a határidők, nem volt dupla munka és az egyes részterületek felelősei is számon kérhetők voltak.
„Mindenki munkáján rajta tartottam a szemem, pontosan láttam, ha beavatkozásra volt szükség. A témához kapcsolódó teljes levelezésben való részvétel és a teljes kommunikáció kontrollja elég jelentős többletmunkát jelentett, de így utólag biztos vagyok abban, hogy nagyon megérte” – mondta a gazdasági igazgatató.
A MultiSoft szakemberei fázisonként is bemutatták, hogyan állnak a részfeladatok teljesítésével, és ha tesztek eredménye úgy kívánta, akkor változtattak a fejlesztés irányán. Legtöbbször azonban csak pontosításokra és finomhangolásra volt szükség.
A Dynamics NAV bevezetése végül jóval az előírt határidő előtt befejeződött, de 2013 végéig maradt a régi ügyviteli rendszer, év közben ugyanis értelmetlen lett volna átállni a NAV éles használatára.
„A vállalatirányítási rendszert bevezető cégek mindegyike ugyanazt az energiát fogja befektetni a projekt során. Ha azonban nem a fenti szempontok szerint készítik elő a bevezetést, hanem az éppen felmerült kérdésekről „adhoc” döntenek, akkor végül sokkal több munkát, időt és pénzt invesztálnak majd, és ez végeredményben sokkal rosszabb hatásfokot jelent. Tervezzünk a bevezetésre elegendő időt, energiát, munkaerőt és költségkeretet – és vigyük végig következetesen az elvárásainkat. Ha nem így teszünk, akkor is megvalósul a projekt, csak sokkal több előre nem tervezett idővel és energiával, sokkal több stresszel jár majd, és ezért senki sem fogja igazán szeretni a végeredményt! Az Adecco-nál bevezetett MS Dynamics NAV projekt sikerének egyik oka, hogy egyik fél sem azt kereste, hogy hol vannak hibák, miért nem fog megfelelően működni a rendszer, hanem mindig mindkét oldalon a megoldásokon gondolkodtunk és a kölcsönös elégedettségre törekedtünk” – összegezte Törőcsik Anikó, az Adecco Kft. gazdasági igazgatója.


CSR Hungary Díj

  • 2014.12.02.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Idén hetedik alkalommal került meghirdetésre a Magyar Üzleti Felelősség Díja, a CSR Hungary Díj.

Néhány éves előkészület után a megújult pályázati struktúra önkéntes tanúsítási rendszerrel támogatja a Magyarországon működő vállalkozások hiteles vállalati felelősség menedzsment rendszerét.

 

Budapest, 2014. november 29. A világ vezető HR-szolgáltatójaként működő Adecco magyarországi leányvállalata elnyerte a CSR Hungary Díjat Közös ügyek – Közös felelősség / Sokszínűség- Esélyegyenlőség kategóriában.

 

2008-ban megalapított Magyar Üzleti Felelősség Díja, egy hazai „alulról” jövő, önálló kezdeményezés eredménye, mely évente értékeli Magyarország legkiemelkedőbb felelős és fenntartható kezdeményezéseit, projektjeit és menedzsmentrendszereit az üzleti szektorban. Az Adecco Kft. a CSR Hungary Díj védjegyeinek használatával is hangsúlyozza vállalati felelősségvállalás tevékenységének fontosságát az egyre tudatosabb fogyasztók és más érintettek felé is. A CSR Hungary Díj védjegyének használati joga 2 évre szól, mely egyúttal hozzájárul a fenntartható és felelős üzleti kultúra terjesztéséhez Magyarországon.


Az Adecco vállalati értékei közt szerepel a csapatszellem, a vevőorientáltság, a vállalkozói szellem, a szenvedély és a felelősségvállalás. Utóbbit „A munka az emberek alapvető szükségletes és joga: azáltal, hogy hozzásegítjük őket a számukra legjobb állás megtalálásához, biztosítjuk családjuk megélhetését, státuszukat és jövőjüket” nézetünk mentén valósítjuk meg.

Az Adecco értékekhez igazodva illetve cégünk profiljával összhangban kiemelt hangsúlyt fektetünk a fiatalok munkához segítéséhez, ahhoz, hogy akár munkatapasztalat nélkül is legyen lehetőségük elhelyezkedni, továbbá a hátrányos helyzetűek megsegítésén is fáradozunk.

 

A világvezető HR-szolgáltatójaként úgy véljük, hogy a fiatalok munkanélküliségének jelenlegi helyzete mind gazdaságilag, mind erkölcsileg elfogadhatatlan. Az Adecco Way to Work illetve az Adecco Win4Youth programjainkon keresztül kívánjuk támogatni a fiatal álláskeresőket és segítő kezet nyújtani számukra a munkaerőpiacra való belépéshez. A programokkal szeretnénk felhívni a figyelmet a hátrányos helyzetű régiók fiataljainak munkahelyhez jutásának problémáira. Kötelességünknek érezzük ugyanis, hogy segítsük felfedezni a bennük rejlő tehetséget.” – foglalta össze az Adecco Kft. CSR tevékenységét Vég Ottó a vállalat ügyvezető igazgatója. 

Tags: hirek

Online kapcsolatépítés a sikeres álláskereséshez Új kutatással segíti az álláspiacra való belépést az Adecco

  • 2014.10.14.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Az Adecco első globális tanulmánya fellebbenti a fátylat az álláskereséssel, a digitális hírnévvel valamint a munkaerő-kereséssel kapcsolatos legfontosabb kutatási eredényekről a közösségi média korában.

 

Zürich, Svájc, 2014. október 07. A világ vezető HR-szolgáltatójaként működő Adecco Csoport új kiadvánnyal jelentkezik # Közösségi toborzás – álláskeresés, digitális hívnév és HR gyakorlatok a közösségi média korában címmel. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy ma már a közösségi média az új álláspiac, és ez a jövőben egyre inkább így lesz. Ennek ellenére sem az álláskeresők, sem pedig a felvételiztetők számára nem mindig egyértelműek, melyek a leginkább bevált jó gyakorlatok, módszerek. Az Adecco a Milánói Katolikus Egyetemmel együttműködésben készült tanulmánya minden eddiginél részletesebb adatokkal szolgál a témában, szakszerű tanácsokkal szolgál arra vonatkozóan, hogy miként léphetünk be sikerrel a közösségi média segítségével az álláspiacra.

 

Az Adecco felmérésében 24 országból több mint 17 000 álláskereső és több mint 1 500 munkáltató osztotta meg véleményeit és élményeit a közösségi média használatáról munkaerő-toborzás vagy álláskeresés kapcsán. Az elemzett adatok főleg a közösségi média szakmai célokra való felhasználását, az álláskeresők és az álláslehetőségek összepárosításának hatékonyságát, valamint a webes hírnév relevanciáját és toborzásban játszott szerepét vizsgálták.

 

Az eredményekből világosan kitűnik, hogy ma már a közösségi média az új álláspiac és ez a jövőben egyre inkább így lesz, tehát szerepe kulcsfontosságú a megfelelő munkaerő felkutatásában és a toborzásában. Az Adecco tanulmányából megállapítható, hogy 2013-ban a toborzási tevékenység több mint fele (53%) az interneten zajlott, ezen belül is elsősorban a közösségi médián keresztül. Várhatóan 2014-ben ez az arány tovább növekszik (61%-ra). Konkrétan tízből hét toborzó azt nyilatkozta, hogy használja a közösségi médiát a HR tevékenységek ellátásához és tízből öt álláskereső szintén arról számolt be, hogy a közösségi médián keresztül is keres álláslehetőségeket. Továbbá az álláskeresők majdnem 30%-át már legalább egyszer megkereste egy toborzó a közösségi médián keresztül és 9%-uk állásajánlatot is kapott.

 

A várakozásokkal ellentétben a közösségi médián keresztüli álláskeresés már nem csak a magasan képzett és tapasztalt jelöltek kizárólagos előjoga; a kutatás kimutatta, hogy ma már a közösségi médián keresztül keresett profilok többsége nem vezető pozíciók betöltésére irányul.

 

További fontos megállapítás, hogy az online kapcsolatépítés fontos szerepet játszik mind a toborzási, mind az álláskeresési tevékenységekben. A gazdagabb online kapcsolati hálóval rendelkező álláskeresők jobb eredményeket érnek el a toborzókkal való kapcsolatfelvételek és az állásajánlatok számát tekintve is. A magas státuszú online kapcsolati hálóval rendelkezők eredményesebbek a magas státuszú offline hálóval rendelkezőknél is.

 

A tanulmány megállapítja, hogy számít a jelöltek közösségi médián belüli hírneve, és a toborzók nagyban támaszkodnak a közösségi hálózatokra ennek felmérésében. Erre a célra továbbra is elsősorban a LinkedIn felületét használják (68%), de a Facebook is releváns lehet (52%), annak ellenére, hogy ez utóbbira általában inkább személyes kapcsolattartásra szolgáló oldalként tekintenek. A potenciális jelöltek profiljának megtekintésekor a toborzók felmérik a korábbi szakmai pályafutást. A szakmai elismerésekkel és eredményekkel kapcsolatos információk szintén fontosak, bár gyakran kimaradnak a profilból. A toborzók a jelöltek személyiségét is igyekeznek feltérképezni. Körülbelül egy harmaduk beismerte, hogy utasított már el jelöltet a profilján szereplő tartalom vagy képek miatt. Különös figyelmet Online kapcsolatépítés a sikeres álláskereséshez Új kutatással segíti az álláspiacra való belépést az Adecco Az Adecco első globális tanulmánya fellebbenti a fátylat az álláskereséssel, a digitális hírnévvel valamint a munkaerő-kereséssel kapcsolatos legfontosabb kutatási eredényekről a közösségi média korában. szentelnek a posztolt megjegyzéseknek, különösképpen az egyetemi vagy munkahelyi szabályokat esetleg sértő tevékenységekhez kapcsolódóan. Ennek ellenére az álláskeresők túlnyomó többsége alábecsüli a személyes kapcsolatrendszerük szakmai jelentőségét. Általában azt mondják, hogy nem posztolnak szenzitív vagy kompromittáló képeket, ami jelzi, hogy gyakran nincsenek tudatában internetes kommunikációs döntéseik hatásának.

 

„Ehhez tud útmutatást adni az Adecco” – mondta Silvia Zanella, az Adecco globális közösségi média és online marketing igazgatója. „A közösségi médián keresztüli toborzás mára meghatározó jelentőségűvé vált és kétségtelenül a jövőben is meghatározó lesz. Mi segíteni tudunk az álláskeresőknek abban, hogy hogyan használják jól a közösségi hálókat a korlátlan lehetőségek jobb kiaknázására és a toborzóknak is biztosítani tudjuk a legjobb eszközöket ahhoz, hogy javíthassák a szakmai közösségi médiával kapcsolatos gyakorlataik minőségét. Ennek érdekében tettük közzé a közösségi média használatára vonatkozó aranyszabályainkat mind az álláskeresők, mind a toborzók számára.”

 

Az elkészült globális valamint a magyarországi kutatási eredmények már elérhetők és letölthetők az adecco.hu honlapján.


Az Adecco Experience projekt

  • 2014.06.25.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Az Adecco Way to Work elnevezésű programjában a világ különböző részeiről származó tehetséges fiatalok vesznek részt. A fiataloknak az Adecco Experience segít megtenni az első lépést felfelé a karrierlétrán, sőt, egyikük egy hónapon át betöltheti az Adecco vezérigazgatói posztját.

 

Zürich, 2014. június 25. A világ vezető HR-szolgáltatójaként működő Adecco bejelentette, hogy kik lesznek azok a fiatal tehetségek, akik a világ vezető vállalatainál kezdhetik meg szakmai pályafutásukat. Az Adecco Experience projektre 54 országból teszteltek le és válogattak ki pályázókat. A projekt részeként a fiatalok egy hónapot töltenek el egy olyan munkahelyen, ahol a foglalkoztathatóságukat segítő munkatapasztalatra tehetnek szert. Magyarországon a kiválasztott pályázó, mint Junior Brand Manager bizonyíthatja rátermettségét az Adecco Magyarország egy multinacionális partnerénél. Július során pedig kiválasztásra került az a 10 jelölt is, akik közül valaki majd egy hónapon át - közvetlenül Patrick De Maeseneire, a cégcsoport vezérigazgatójának védnöksége alatt tevékenykedve- próbálhatja ki magát az Adecco vezérigazgatói posztján.

 

A fiatalokban sok kérdés merül fel, amikor az első munkahelyüket keresik. Milyen attitűdökkel válhatok sikeressé egy munkahelyi környezetben? Hogyan kell egy globális szervezeten belül csapatban dolgozni? A profilom marketinges pályára tesz alkalmassá vagy inkább HR területre kéne szakosodnom? Áruházat fogok irányítani vagy inkább a digitális kommunikáció az én jövőm?

 

Az Adecco Experience projektnek és a világ vezető vállalatai közül kikerült partnereknek köszönhetően július során 54 ország fiataljainak lehetősége nyílik arra, hogy többet megválaszoljanak ezekből a nyitott kérdésekből. A résztvevők egy hónapig a gyártástól, a marketingen, az értékesítésen és a kommunikáción át, a humán erőforrás-gazdálkodásig többféle területen gyűjthetnek tapasztalatokat. Ez az első szárnypróbálgatás nagyszerű lehetőség arra, hogy a gyakorlatban tanuljanak, teszteljék magukat, és bizonyítsák a tehetségük és motivációjuk értékét. A projekt befejeződésével az Adecco továbbra is támogatja őket karrier tippekkel és tanácsokkal.

 

A fiatalok munkanélkülisége napjaink egyik legsúlyosabb problémája. Ma Európában a 15-24 év közötti fiatalok 23,5%-a munkanélküli. Az állástalan fiatalok aránya Görögországban 56,9%, Spanyolországban 53,5% és Olaszországban 43,3%. Ugyanakkor Európában és az USA-ban 7 millió betöltetlen állás van, mivel a fiatalok nem rendelkeznek a vállalatok által megkövetelt munkatapasztalattal. 2013-ban az Adecco úgy döntött, hogy a tettek mezejére lép, és felajánlja szakértelmét a fiatal tehetségek megsegítésére. Az Adecco Way to Work programjának célja, hogy munkatapasztalathoz segítse a fiatalokat, és olyan tanácsokkal lássa el őket, amelyek javítják a foglalkoztathatóságukat és lehetővé teszik, hogy megtegyék első lépésüket a karrierlétrán.

 

Azok a fiatal tehetségek, akik jelentkeztek arra is, hogy egy hónapig betölthessék az Adecco vezérigazgatói posztját, július folyamán újabb kiválasztási folyamatban vesznek részt. A végén egyikük bebizonyíthatja, hogy képes közvetlenül Patrick De Maeseneire, a cégcsoport vezérigazgatójának védnöksége alatt tevékenykedve egy hónapon át ellátni az Adecco vezérigazgatójának feladatkörét. A vezérigazgató úr mentorként segíti majd a sikeres jelöltet az egyedülálló élmény során – amely lehetőséget ad arra, hogy felfedezze, hogyan kell irányítani egy 31 000 alkalmazottal és 650 000 partnerrel működő Fortune 500-as vállalatot. 

Tags: hirek

Megéri itthon és külföldön is IT-szakembernek lenni

  • 2014.06.05.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

 A projektmenedzserek az átlagnál jóval magasabb fizetéssel számolhatnak

 

A közelmúltban folytatódott az Adecco IT Academy sorozata, amely összefogja és szakmailag támogatja az IT szakembereket. A legutóbbi eseményen döntően az informatikában kínálkozó nemzetközi álláslehetőségeket mutatták be az érdeklődő szakembereknek, meghívott előadóként pedig a Prezi szoftverfejlesztője tartott előadást.

 

Az Adecco Magyarország Kft. elkötelezte magát a szakmai alapú minőségi tanácsadás mellett, ezért immáron több mint két éve útjára indította IT Academy névre hallgató programsorozatát. Az informatikával foglalkozó szakemberek karriertervezését rendszeresen továbbképzések, előadások és szakmai tesztelések szervezésével támogató szakmai műhely áprilisban tartotta ötödik rendezvényét.

 

Az eseménysorozat létrehozásával az volt a szándékunk, hogy magasan képzett IT-szakembereket szólítsuk meg egy-egy színvonalas szakmai előadás keretében olyan információkkal, amelyet érdekesnek találnak, vagy a munkájuk során hasznosítani tudják. Célunk elsődlegesen egy olyan szakmai fórum létrehozása volt, ahol a szakemberek egymással is tudnak beszélgetni, információt cserélni, valamint kapcsolati hálónk bővítése is fontos szempont volt” – mondta el Vég Ottó, az Adecco Magyarország Kft. ügyvezetője. Idén a Prezitől érkezett IT-infrastruktúrafejlesztő és szoftverfejlesztő szakértő, korábban a Morgan Stanleytől, a Cisco Systemstől, a Microsofttól és az EMC-től is hallhattak  színvonalas előadásokat a meghívottak. A rendezvény növekvő sikerét mutatja, hogy míg korábban átlagosan 50-60 szakember vett részt rajtuk, a legutóbbi programon már közel százan hallgatták a prezentációkat.

 

Az aktuális fórumon Csizsek Péter, a Prezi infrastruktúra részlegének szoftverfejlesztője beszélt a társaság DevOps alapú szemléletről, illetve annak térhódításáról. Mint beszámolójából kiderült, a  DevOps (Development and Operations) lényegében feloldja a rendszergazdák és a fejlesztők közötti örök ellentétet úgy, hogy egy összevont szakmát hozott létre a két terület együttes lefedésére. Ez azt jelenti, hogy az adott szakember mindkét szakterületet ismeri, és mindkettő gondolkodásmódját alkalmazza egyszerre. A Prezi teljesen integrált DevOps modellt használ, ennek megfelelően a cégnél már maguk a fejlesztők felelősek az általuk írt alkalmazások működéséért is. A cégnél a mérnökökhöz képest elenyésző a szigorúan vett rendszergazdák száma, a fejlesztőktől várják el, hogy üzemeltessék a rendszereket, a rendszergazda beállítottságú emberek feladata pedig ehhez eszközöket adni a kezükbe. A szakember elmondta azt is, hogy a Prezinél minden csapat teljes körű felelősséget vállal a saját szolgáltatásaiért.   

 

A rendezvény másik kiemelt témájaként az informatikában kínálkozó nemzetközi álláslehetőségeket mutatta be Spiller László, az Adecco vezető tanácsadója. A szakember elmondta, hogy a világ első számú HR szolgáltatójának nemzetközi hálózataként jelentős tapasztalatokkal rendelkeznek IT-szakemberek közvetítésében. A társaság az elmúlt 7 évben világszerte több mint 31 500 embernek segített külföldön munkát vállalni.

 

Nemzetközi állásokra jelöltek megoszlása iparágak szerint:

 

    • main profiles

*0,7% irodai alkalmazottak; 1,9% vendéglátásban dolgozók; 2,3% ügyfélszolgálat; 7% management vezetői pozíciók; 10% szállítmányozás; 12% mérnökök; 14% egészségügy; 22% informatika; 31% szakmunkások

* 68% időszakos megbízás, 33% végleges megbízás

 

A tapasztalatok szerint az elsődleges célpont a külföldön munkát keresők körében egyértelműen Kanada, amelyet Svájc, Hollandia, valamint Norvégia követ. A küldő országokat vizsgálva Lengyelország kimagaslóan vezet, tavaly 475 ember talált munkát valahol külföldön az Adecco segítségével. A nemzetközi hálózat eredményei szerint a kiközvetítettek között az IT-szakemberek aránya kimagasló, a maga 22 százalékos arányával a legkeresettebbek a szellemi foglalkozásúak között.

Adecco által külföldre közvetített munkavállalók aránya származási ország szerint:

    • where they came from2

* kizárólag az Adecco Üzleti Egységek adatai alapján /fő

 

Mivel Magyarországon nemzetközileg is elfogadott és elismert informatikai képzés folyik, így a hazai szakemberek, a magyarországi lehetőségek mellett egyre inkább keresettek nemzetközileg is.  IT projektmenedzserek esetében a külföldi munkavégzés mellett szólhat még a szakma fejlődés mellett  a kiemelten magas fizetés is” – teszi hozzá Spiller László.

 

A rendezvényen azonban nem csak a külföldi trendekről és a hazai innovációkról esett szó. A fórum zárásaként az Adecco kollégák mini-börzét tartottak a hazai IT vállalatok szakember igényeiről, a fejlődési irányokról,  és a hazai informatikai munkaerőpiac alakulásáról.