Kategóriák


Szűkítés



Minden Címke (2)

Adecco Work Trends Study: a munkahelyekkel együtt a munkakeresés is mobillá válik

  • 2015.11.03.
  • Bejegyzés szerzője: Adecco Office (Adecco)

Az Adecco 2015-ös munkaerőpiaci trendeket vizsgáló nemzetközi kutatásának főbb megállapításai és ajánlásai a közösségi toborzásra, a digitális hírnévre és a jövő munkahelyével kapcsolatos trendekre vonatkozóan

 

Budapest, 2015. november 2. – Az Adecco Csoport, a világ vezető HR szolgáltatója 2015-ben is elkészítette a munkaerőpiaci trendeket vizsgáló kutatását. Az Adecco Work Trend Study legfontosabb megállapításai azt mutatják, hogy a munkakeresés egyre inkább mobillá válik, csakúgy, mint a munkahelyek. A közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a munkakeresésében és a toborzásban, miközben olyan új trendek jelennek meg, mint a smartworking, ami nemcsak a vállalati munkakörnyezetre van hatással, de a munkáltató és a munkavállaló közti hagyományos kapcsolatot is újraértelmezi.

 

A munka világa változik, a technológiai változások egyaránt hatással vannak álláskeresés és a munkavégzés módjára is. Új trendek jelennek meg, amelyek nemcsak a nagyvállalatok, de a KKV-k munkakörnyezetét is befolyásolják. Az Adecco Work Trends Study arra kereste a választ, hogy hogyan vélekednek az álláskeresők és a munkaadók a közösségi média munkakeresésben betöltött szerepéről, mit gondolnak a jövő munkavégzéséről és az ún. smartworkingről. Az Adecco felmérésében 26 ország több mint 4.100 munkáltatója és 31.000 álláskeresője – köztük 259 magyar munkavállaló - vett részt.

 

A tanulmány rávilágít, hogy az álláskeresések kapcsán a legszélesebb körben használt csatornák szerepe – mint amilyen például a vállalati weboldal – csökken, ugyanakkor erőteljesen nő a közösségi médiáé. A professzionális felhasználás tekintetében a közösségi hálózatok között a LinkedIn a legnépszerűbb platform mind a munkaadók (61%), mind az álláskeresők (34%) körében, miközben a Facebook inkább az egyéb szociális aktivitások tere, ami tökéletes a personal branding – azaz önmárkázási – célokra. Az álláskeresők körében éles határ figyelhető meg a két közösségi média használata között. Míg az álláskeresések tekintetében a legkedveltebb a LinkedIn, addig a Facebook-on inkább azt ellenőrzik le, mit írnak, mondanak egy adott munkáltatóról. A munkaadók azonban nem tesznek ilyen éles különbséget a két platform között, de harmaduk válaszolta, hogy a felvételi beszélgetés során megkérdezi a leendő munkavállalót a közösségi médiában való jelenlétéről, és közel ugyanennyien utasítottak már el jelentkezőt a közösségi profilján szereplő tartalom miatt.

                                            

 


A kutatás szerint a legaktívabb közösségi médiát használó munkakeresők Közép-Európában élnek, 44%-uk rendszeresen használja szakmai célokra ezt a kommunikációs csatornát, ezzel szemben a kelet-európai munkavállalóknak csupán 23%-a. Ugyanakkor a munkaerő-toborzók Ázsiában a legaktívabbak a közösségi médiában, 39%-uk használja rendszeresen, míg ez az arány Kelet-Európában és Amerikában is csupán 9-10%.

 

A tanulmány megállapítja, hogy a munkavállaló esélye a munkaadóval történő kapcsolatfelvételre egyenes arányban nő a munkakereső által használt közösségi médiumok számával: ha egy hálózaton van jelen aktívan, 16% esélye van arra, hogy egy álláslehetőség megtalálja, ez a szám azonban akár 46%-ra is nőhet, ha mind az öt jelentős nemzetközi hálózatot használja (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube). Érdekesség, hogy a közösségi médián keresztül a munkaerő-toborozók sokszor veszik fel a kapcsolatot passzív jelöltekkel is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy akik azt mondják, hogy „nem keresek munkát, de nyitott vagyok az új ajánlatokra” sokkal nagyobb valószínűséggel kapnak megkeresést, mint azok, akik saját bevallásuk szerint aktívan állást keresnek, de kevésbé aktívak a közösségi médiában.

 

A tanulmány megállapítja továbbá, hogy az álláskeresők sokkal inkább „mobilak”, mint a toborzók; míg az álláskeresők 65% használ rendszeresen vagy alkalmanként mobil eszközöket az online álláskereséshez, addig a munkaadók mindössze 41%-a használja ezeket az eszközöket, amikor az aktuális állásokra esélyes jelölteket keresik.

 

A tanulmány szerint a munkavégzés helye szempontjából a rugalmasság kulcsfontosságú tényező lesz a közeljövőben. Annak ellenére, hogy az álláskeresők többsége, és a munkaadók fele még sosem hallott a smartworking-ről, mindannyian erőteljes érdeklődést mutatnak a smartworking megoldások iránt. Az álláskeresők több mint fele szívesen dolgozna otthonról, hasonló számban vannak, akik előnyben részesítenének egy otthonukhoz közeli irodát, harmaduk választana közösségi irodát, és szintén egyharmaduk akár útközben is dolgozna. A hölgyek inkább támogatják az otthonról való munkavégzést, a férfiak a munkahely mobilitását részesítik előnyben, míg a közösségi és a mobil munkavégzést inkább a fiatalok választanák. Miközben a munkakeresők nyitottak a smartworking megoldások iránt, addig a munkahelyek jóval óvatosabbak ezek elfogadásában, hiszen egy részük teljesen új megvilágításba helyezi a munkáltató és a munkavállaló viszonyát.

 

A megkérdezett magyar munkavállalók 73%-a már keresett információt mobiltelefonján egy potenciális munkaadóval kapcsolatban, a smartworking és coworking fogalmát azonban itthon sem nagyon ismerik. A válaszadók 72%-a már dolgozott otthonról, 18%- használta már a coworkinget, 66% pedig dolgozott vagy akár rendszeresen dolgozik mobileszközről egyéb környezetben is, így pl. tömegközlekedési eszközön”- mondta el Vég Ottó, az Adecco Kft. Ügyvezető Igazgatója.

 

Az Adecco Work Trends Study-t az Adecco a Milánói Katolikus Egyetemmel együttműködésben készítette el. A teljes tanulmány a következő linkről tölthető le: http://adec.co/wtshu

 

 

 

További információk:

 

Az Adecco Csoportról

A  zürichi központtal működő Adecco Csoport a HR-megoldások globális vezető szolgáltatója. A világ 60 országában több mint 5.100 irodájában 32.000 teljes munkaidőben foglalkoztatott alkalmazottal rendelkezik. Szolgáltatásai olyan széles területeket ölelnek fel, mint az ideiglenes munkaerő kiközvetítés, a tartós munkaerő elhelyezés, a munkahely váltás és a  tehetség fejlesztés, csakúgy mint a kiszervezés és a konzultáció. Az Adecco Csoport a Fortune Global 500 vállalat egyike, a  svájci bejegyzésű Adecco S.A. (ISIN: CH0012138605) szerepel a Svájci Tőzsdén (SIX) (ADEN) illetve a francia Euronexten (ADE).

 

 

Adecco Magyarország

Az Adecco Magyarországon 1991-ben alakult meg a svájci Adia leányvállalataként, az Adia SA 90%-os és az Adia Ausztria 10%-os tulajdonrészével, és 1997 óta, az ADIA és a francia ECCO globális fúziója óta Adecco néven működik. Irodáink az ország minden régiójában megtalálhatóak. Budapesten található a szellemi és vezetői munkaerő-közvetítéssel, a fizikai munkatársak kölcsönzésével és közvetítésével, illetve a speciálisan irodai munkakörökkel foglalkozó irodánk, valamint több ügyfélhez kihelyezett on-site irodánk. Közel 100 állandó munkatársunk gondoskodik ügyfeleink és munkavállalóink igényeinek kielégítéséről, így évente több mint 350 munkavállalónak segítünk állandó munkához jutni, és naponta több mint 3500 időszakos munkatárs számára biztosítunk munkalehetőséget. Az Adecco, mint a világ vezető HR-tanácsadó cége, fontosnak tartja, hogy teljes körű szolgáltatást nyújtson megbízói részére. A munkaerő-kölcsönzésen és -közvetítésen kívül szolgáltatásaink közé tartozik a bérszámfejtés és TB-ügyintézés, a karriertanácsadás, a HR-outsourcing, a képességfelmérés különböző tesztek is.  A cég 1996-ban az ISO 9002:1994 szabvány követelményeinek megfelelő minőségbiztosítási rendszert vezetett be, amelyet 2002-ben az új, ISO 9001:2000. szabványnak megfelelően alakított át, ezzel is biztosítva partnerei számára az egyenletesen magas színvonalú szolgáltatásokat. 

www.adecco.hu