Milliónyi kilométert futnak, kerékpároznak, úsznak az Adecco munkavállalók, hogy javítsák a fiatalok elhelyezkedési lehetőségeit

Barcelona, Spanyolország, Október 8-a. A világ vezető HR-szolgáltató vállalata, az Adecco Csoport dolgozói az elmúlt három évben több, mint kétmillió kilométert futottak, úsztak vagy kerékpároztak azért, hogy nemes célokat támogassanak. A befolyt összeget olyan alapítványok számára ajánlották fel, amelyek a hátrányos helyzetű fiatalokat segítik.

 

 


 
Az Adecco immáron három éves „Win4Youth” programja egy olyan kezdeményezés, melynek fő célja, hogy pénzt gyűjtsön a hátrányos helyzetű fiatalok számára, ezáltal növelve későbbi elhelyezkedési esélyeiket. Az Adeccos dolgozók egyúttal követik a vállalat által támasztott értékrendet, és mindemellett fittebbek is lehetnek. Minden egyes dolgozó vagy ügyfél által megtett kilométer után az Adecco Csoport világszerte pénzt adományoz bizonyos ifjúságsegítő projektek számára. 

A kezdeményezés 2010-ben született meg: ekkor ugyanis közel 30,000 dolgozó és több száz ügyfél futott 1,855 sporteseményen 58 országban. A kiemelt eseményen 62 munkavállaló teljesítette a New York City Maratont. Az első évben összesen több, mint 228,000 kilométert tettek meg, és hat alapítványnak adakoztak. A következő évben a program középpontjában a kerékpározás állt, amelyet a kerékpár-legenda Eddy Merckx is támogatott.

2011-ben 63 országból több, mint 20,000 Adeccos dolgozó és ügyfél ragadta meg kerékpárját a világ 2,300 rendezvényén. Az összesítések több, mint 1,500,000 kilométert számoltak össze. A 2011-es kihívás 74 dolgozó számára a legendás dél-franciaországi Mont Ventoux meghódítása. Ebben az évben az Adecco Csoport Brazília, Görögország és a Fülöp-szigetek részére adakozott.

A 2010-es futás és a 2011-es kerékpározás után logikusnak tűnt egy harmadik sportág – az úszás – felvétele a végső célhoz, a triatlonhoz. Az ötlet a volt belga triatlonos Marc Herremans-től származik, az ambiciózus cél pedig az egymillió kilométer elérése. A világ 60 országában a dolgozók 600,000 kilométert futottak- tekertek-illetve úsztak le.

A Garmin Barcelona Triatlon a 2012-es Win4Youth kampány csúcspontja, mely esemény három fő szponzora közül az egyik az Adecco volt. Barcelonában az Adecco csapata 36 országból származó 70 triatlonosból állt, akik az Adecco Spanyolország ügyfeleivel együtt teljesítették az olimpiai távot. Minden Adecco atléta sikeresen teljesítette a versenyt, és ezáltal adományhoz jutatta a marokkói, belga, új-zélandi és kínai ifjúságsegítő alapítványokat. Marc Herremans, a kezdeményezés keresztapja a következőképpen foglalta össze a versennyel kapcsolatos indíttatásukat: „A Win4Youth egy igazán erőteljes megmozdulás – azért sportolunk, hogy a fiatalok olyan esélyekhez jussanak, amikhez egyébként nem lenne lehetőségük.”